NOUTĂŢI / EXPOZIŢII ON-LINE / ACHIZITII RECENTE / Achizitii recente 2010   <<<


ACHIZITII RECENTE 2010

Ianuarie-februarie


Ferreol, Gilles. Metode şi tehnici de exprimare scrisă şi orală / Gilles Ferreol, Noel Flageul ; trad. de A. Zăstroiu ; argument de C. Bîlbă. - Iaşi : Polirom, 2007 (Tipogr. Print Multicolor). - 211 p. : tab. - (Collegium. Practic). - ISBN 973-46-0577-1; ISBN 978-973-46-0577-4. - Bibliogr. p. 187-191.

Lucrarea este destinată în mare parte studenţilor, precum şi celor care se pregătesc pentru participare la concursuri sau întîmpină în viaţa profesională dificultăţi de ordin redacţional sau relaţional. Născută din experienţa didactică a autorilor, cartea este de folos în formarea unor deprinderi intelectuale, ajutînd la depăşirea cu succes a examenelor scrise şi orale. Majoritatea exemplelor oferite privesc domeniul sociologiei şi ştiinţelor economice, dar pot fi accesibile tuturor celor care vor să înveţe să-şi facă mesajul cît mai inteligibil, să înveţe principii metodologice comune pentru întocmirea unui subiect, căutarea şi organizarea ideilor, comunicarea eficientă. Tabelele şi exemplele, referindu-se la limbajul administrativ, la procesul de memorizare sau la dinamica grupurilor, au rolul de a completa şi ajută la aprofundarea anumitor noţiuni.

001 / F40

Sala de lectură nr.2 Ştiinţe filologice; Sala de împrumut nr. 1; Fond principal 

Brut, Mihaela. Instrumente pentru e-learning : Ghidul informatic al profesorului modern / M. Brut. - Iaşi : Polirom , 2006 (Bucureşti : Lumina Tipo). - 244 p. : fig. - (Web / coord. de Sabin Buraga).- ISBN 973-46-0251-9; ISBN 978-973-46-0251-3. - Bibliogr. p. 241-244.

Cartea oferă o privire cît mai cuprinzătoare asupra modalităţilor concrete de utilizare a instrumentelor informatice pentru pregătirea şi predarea lecţiilor într-o manieră modernă şi învăţarea individuală cît mai eficientă. Cititorul se va documenta cu privire la localizarea informaţiilor necesare pentru un scop precis, organizarea şi asamblarea lor cu ajutorul instrumentelor potrivite şi apoi publicarea pe Web sau în cadrul platformei AEL (deja existentă în şcoli şi licee). Printre subiectele de interes ale cărţii:

  • Localizarea pe Web a informaţiilor legate de educaţie
  • Crearea sitului Web al unei discipline
  • Aplicaţii de tip Site-Builder
  • Macromedia Dreamweaver şi Microsoft Front Page
  • Construirea de prezentări Power Point
  • Dezvoltarea unui curs on-line
  • Metode şi instrumente de testare on-line
  • Dezvoltarea unei comunităţi virtuale
  • Situri Web ce pun la dispoziţie materiale educaţionale şi cursuri gratuite
  • Platforme de e-learning open-source
  • AEL: paşii urmaţi în administrarea platformei şi în pregătirea şi desfăşurarea lecţiilor
  • E-learning în România: portaluri educaţionale, învăţământ deschis la distanţă, cursuri on-line
  • Programe şi proiecte europene din domeniul educaţiei

004(072) / B85

Sala de lectură nr.3. Ştiinţe reale, naturale, ecologie, pedagogie, psihologie, artă; Fond principal 

Eco, Umberto. Apocaliptici şi integraţi : Comunicaţii de masă şi teorii ale culturii de masă / Umberto Eco ; trad. de Ştefania Mincu. - Iaşi : Polirom, 2008 (Călăraşi : Mediaprint). - 382 p. - (Collegium. Litere). - ISBN 978-973-46-1060-0

Lucrarea apare la 44 de ani de la publicarea originalului la celebra editură milaneza Bompiani. Confirmat după mai bine de patru decenii de la publicare, studiul lui U. Eco aduce o atitudine critica asupra reacţiilor inadecvate faţă de fenomenul masificării.
În momentul de faţă, Apocaliptici şi integraţi se prezintă ca o radiografie exactă a culturii ultimelor decenii..
„Cultura de masă şi «niveluri» de cultură”, „Structura prostului gust”, „Lectura din Steve Canyon”, „Mitul lui Superman”, „Cîntecul de consum”, „Muzica şi maşina”, „Muzica, radioul şi televiziunea” sînt doar cîteva dintre reperele de la care pleacă studiul lui Umberto Eco.
Primul dintre ele oferă o trecere în revistă a poziţiilor critice faţă de subiectul în discuţie.
Cel de-al doilea („Structura prostului gust”) elaborează un instrument critic pentru a defini în termeni structurali valoarea estetică a mesajelor elaborate pentru un public mediu.
Al treilea („Lectura din Steve Canyon”) oferă un exemplu de recurgere la experienţa directă: din lectura unei pagini de benzi desenate derivă o listă de probleme care implică tot domeniul mijloacelor de masă, ducînd la o definire metodologică a diferitelor tipuri de cercetare posibile.
A doua secţiune a volumului se ocupa de „personaje” ca modele de comportament, de la miturile cu funcţie pur proiectivă pînă la construcţiile unei arte mai conştiente care, permiţîndu-ne un raport critic cu personajul, realizează unele condiţii de tipicitate şi îngăduie un beneficiu estetic propriu-zis.
A treia secţiune conţine discuţii despre probleme ce privesc elementele vizuale şi sonore ale civilizaţiei noastre, iar ultima adună scrieri ocazionale, articole apărute în cotidiene şi în reviste.

 008(4/9) / E15

Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice; Sala de împrumut nr. 1 Documente ştiinţifice/beletristică; Fond principal

Noroc, Larisa. Cultura Basarabiei în perioada interbelică (1918-1940) / Larisa Noroc ; red. şt. : V. Cozma ; Univ. Pedagogică de Stat "Ion Creangă", Lab. "Probleme Actuale de Ist. în Sistemul învăţămîntului Univ.". - Ch., 2009. - 191 p. : il. - ISBN 978-9975-46-043-9. - Bibliogr. p. 156-164.

În lucrare autoarea prezintă evoluţia culturii din Basarabia în procesul de integrare spirituală românească (1918-1940). Studiul este destinat tuturor cititorilor, specialiştilor de la cursurile universitare de istorie a culturii naţionale. Lucrarea poate servi drept material ştiinţifico-didactic studenţilor de la specialităţile cu profil umanitar şi pedagogic.

008(478) / N86

Sala de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice; Fond principal

Ghid de cultura generala. Intrebari si raspunsuri

Ghid de cultură generală - întrebări şi răspunsuri / red. Sorin Şerb. - Bucureşti : Litera Int., 2009. - 296 p. - (Encyclopedia Britannica). - ISBN 978-973-675-586-6.

Ghidul de cultură generală este o carte fascinantă, care deschide drumul spre minunata lume a cunoaşterii, cu ajutorul amuzantei metode a întrebărilor şi răspunsurilor. Cititorul îşi va putea testa cunoştinţele, descoperind în acelaşi timp lucruri noi din ştiinţă, literatură, artă, istorie, geografie, cultura românească.

008(03) / G49

Serviciul Referinţe Bibliografice; Sala de lectură nr. 1 Ştiinţe socio-umanistice şi economice

Manual de jurnalism : Tehnici fundamentale de redactare : în 2 vol. / coord. Mihai Coman. - Ed. a 2-a, rev. - Iaşi : Polirom, 2005. - Vol.1-2 - (Collegium. Media / coord. de Mihai Coman). - Vol.2 : Genurile jurnalistice, 2006. - 288 p. - ISBN 973-683-829-3.

Prima colecţie romaneasca de lucrări in domeniul mass-media este inaugurata prin volumul coordonat de prof. dr. Mihai Coman, decanul facultatii de profil din Bucureşti. Structurat in trei părţi dedicate presei scrise, audiovizualului si deontologiei ziaristului, cartea este un excelent instrument de lucru pentru studenţii de la  jurnalism si pentru cei care practica deja aceasta profesiune. Manualul analizează si o serie de greşeli răsunătoare in presa romaneasca postdecembrista, insoţite de explicaţii si de extrase din cele mai prestigioase cotidiene din lume.
Cuprins: Tehnici de redactare • Elemente de redactare a textului jurnalistic • Titlul jurnalistic • Principii generale de folosire a citatului • Presa scrisa • Reportajul • Evenimentul si mass-media • Ancheta • Relatarea • Portretul • Un gen de graniţă: Fature • Audio-vizualul • Interviul de televiziune • Reportajul de televiziune • Talk-show radiofonic.

070 / M20

Sala de lectură nr.2 Ştiinţe filologice; Sala de împrumut nr. 2; Fond principal

Filosofia politică a lui Platon / vol. coord. de Vasile Muscă, Alexander Baumgarten ; trad. în lb. română a text. select. din opera politică platoniciană de A. Crivăţ,.... - Iaşi : Polirom, 2006. - 332 p. - (Seminar. Teorie politică / coord. Emanuel-Mihail Socaciu). - ISBN 973-46-0126-1.

În prima parte a lucrării sunt prezentate traduceri în limba română a unor fragmente, selectate din mai multe lucrări ale marelui gînditor, de Anca Crivat, Elena Popescu, Andrei Cornea, Catalin Partenie. Partea a doua propune meditaţii asupra filosofiei politice a lui Platon. Volumul continuă iniţiativa dialogului în jurul Filosofiei politice a lui Aristotel, oferind un dialog al tradiţiilor şi al exegezelor platonizante, fiind în egală măsură un ghid în studiul platonismului politic şi un spaţiu receptiv al diversităţii interpreţilor.

 14 / F55

Sala de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice  

Peters, Francis E. Termenii filozofiei greceşti / Francis E. Peters ; trad. de D. Stoianovici. - Ed. a 2-a, rev.. - Bucureşti : Humanitas , 1997. - 327 p. - ISBN 973-28-0750-4.

Lucrarea este un instrument de studiu, care se adresează unor cercetători "intermediari" în filosofia greacă.

Conţine peste o sută de cuvinte - concepte fundamentale ale filosofiei greceşti, de la presocratici pînă la postaristotelici. Termeni greceşti sunt transliteraţi, iar traducerea lor urmează cele mai noi tălmăciri româneşti din acest domeniu. Articolele explică originea şi sensul/sensurile fiecărui termen, cu trimitere la textele filozofice folosite şi la alte concepte din cuprinsul lucrării. În felul acesta, poate fi urmărită evoluţia fiecărui termen în parte, precum şi contextul filozofic general în care s-a născut şi a fost utilizat." 

14 / P55

Serviciul Referinţe Bibliografice; Fond principal  

Psihologia adolescenţei : Manualul Blackwell / coord.: Gerald R. Adams, Michael D. Berzonsky ; trad. de G. Oancea,.... - Iaşi : Polirom, 2009. - 701 p. : tab. - (Collegium. Psihologie / coord. de Adrian Neculau). - ISBN 978-973-46-1303-8. - Index p. 659-701.

Volumul abordează o gamă largă de subiecte de la formarea identităţii şi a personalităţii adolescentului pînă la absolvirea unei facultăţi şi orientarea în carieră. Capitolele sunt structurate în secţiuni privind procesele de bază, funcţiile psihosociale, experienţele de relaţionare şi problemele de comportament. Conţin o parte teoretică, precum şi interpretarea rezultatelor cercetărilor efectuate în rîndul adolescenţilor în funcţie de variabile ca diferenţele de gen, statutul socio-economic şi aspectele culturale sau etnice. Rezumatele de la finalul diferitelor secţiuni şi bibliografia extinsă sunt utile atît pentru studenţii de la psihologie, psihiatrie şi alte discipline înrudite, cît şi pentru specialiştii în domeniu. 

159.9(075.8) / P97

Sala de lectură nr.3. Ştiinţe reale, naturale, ecologie, pedagogie, psihologie, artă 

Personalitate şi temperament

Hedges, Patricia. Personalitate şi temperament : Ghidul tipurilor psihologice / P. Hedges ; trad. din lb. engleză de A. Schwab. - Bucureşti : Humanitas, 2007. - 187 p. - (Practic). - ISBN 978-973-50-1654-8. - Bibliogr. p. 185-186.

Cartea ilustrează, pe de o parte, modul în care sentimentele, gîndurile şi acţiunile tuturor sunt influenţate de tipare psihice diferite, iar pe de altă parte, felul în care aceste tipare sunt răspunzătoare de neînţelegerile dintre noi. Din capitolele lucrării cititorul va afla care sunt aceste tipare şi cum se  poate folosi de ele acasă, la serviciu şi în viaţa socială. Capitolele lucrării sînt: Tipurile de personalitate, Grupurile temperamentale, Tipurile în viaţa socială, Tipurile în procesul de învăţământ, Tipurile în viaţa de familie, Tipurile în relaţia de cuplu, Cum ne înfăţişăm celorlalţi şi Cum ne dezvoltăm umbra. 

159.9 / H43

Sala de lectură nr.3. Ştiinţe reale, naturale, ecologie, pedagogie, psihologie, artă; Fond principal 

Larson, Charles U. Persuasiunea : Receptare şi responsabilitate / Carles U. Larson ; trad. de Odette Arhip. - Iaşi : Polirom, 2003. - 499 p. : il. - (Collegium. Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN 973-683-949-4.

Volumul se adresează studenţilor şi angajaţilor în domeniul relaţiilor publice, al publicităţii sau în mass-media, furnizîndu-le nu doar instrumente eficiente de analiză a strategiilor şi tehnicilor persuasiunii moderne ci şi o gamă variată de exemple interesante din mediul american, mai puţin cunoscute, poate, publicului românesc.
Cuprins: Persuasiunea în lumea contemporană • Perspectivele etice ale persuasiunii • Crearea, utilizarea şi mistificarea simbolurilor • Instrumente de analiză a limbajului şi a altor simboluri • Mesajele nonverbale în persuasiune • Campania sau mişcarea persuasivă • Cum să devii agent persuasiv • Mass-media moderne şi persuasiunea • Tehnicile propagandei.

 316 / L22

Sala de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice; Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice; Sala de împrumut nr. 1; Fond principal  

Coman, Cristina. Comunicarea de criză : Tehnici şi strategii / Cristina Coman. - Iaşi : Polirom, 2009. - 238 p. : fotogr. - (Collegium. Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN 978-973-46-1437-0. - Bibliogr. p. 229-238.

Intr-o situaţie de criză, rolul tehnicilor şi strategiilor de comunicare în gestionarea adecvată a acesteia devine extrem de important. Pentru o mai bună înţelegere a lor, autoarea apelează la studii de caz din ţară şi din străinătate, precizînd de fiecare dată succesul sau eşecul strategiilor utilizate. O atenţie deosebită este acordată comunicării cu presa, care influenţează în mod decisiv capacitatea unei instituţii de a depăşi situaţiile de criză.

316 / C63

Sala de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice; Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice  

Green, Andy. Comunicarea eficientă în relaţiile publice : Crearea mesajelor şi relaţiile sociale / Andy Green ; trad. de Iulia Iordache ; cuv. înainte de Anne Gregory. - Iaşi : Polirom , 2009 (Tipogr. Print  Multicolor). - 300 p. : tab., fig. - (Collegium. Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN 978-973-46-1345-8:  Bibliogr. p. 290-294 ; Index p. 295-300.

Lucrarea prezintă elementele-cheie la care recurg comunicatorii în crearea mesajelor şi principalelor metode de gestionare a informaţiilor, de extindere a reţelelor sociale şi de rezolvare a conflictelor. Numeroasele exerciţii şi sfaturi practice sunt utile atît pentru studenţi, cît şi pentru specialiştii în relaţii publice. Lucrarea se adresează practicienilor din domeniul relaţiilor publice.
În lucrare este demonstrat faptul că succesul comunicării în relaţiile publice presupune elaborarea unei strategii eficiente, dar şi o bună cunoaştere a oamenilor  

316 / G78

Sala de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice; Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice  

Jean Grugel

Grugel, Jean. Democratizarea. O introducere critică / Jean Grugel ; trad. de Ramona-Elena Lupu. - Iaşi : Polirom , 2008 (Bucureşti : Lumina Tipo). - 267 p. - (Collegium. Ştiinţe politice). - ISBN 978-973-46-1064-8. -  Bibliogr. p. 241-259 ; Index p. 261-267.

Politologul Jean Grugel completează teoriile clasice ale democratizării prin abordarea critică a efectelor unor fenomene aparent disparate precum dezvoltarea economiei globale. În opinia autorului  consolidarea democratizării are o determinare naţională.
Lucrarea conţine şi la nivel teoretic şi empiric experienţa numeroaselor state care au parcurs procesul democratizării, care este şi evaluată de autor.
Volumul se adresează profesorilor şi studenţilor de la toate specializările / specialităţi care includ în programa academică studiul ştiinţelor politice.  

32 / G90

Sala de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice  

Sacks, Oliver. Muzicofilia : Povestiri despre muzică şi creier / O. Sacks ; trad. din engleză de A. Bărbulescu. - Bucureşti : Humanitas , 2009 (Tipogr. "Accent Print"). - 384 p. - (Paşi peste graniţe). - ISBN 978-973-50-2392-8. - Bibliogr. p. 365-382.

Este cea mai recentă carte a neurologului Oliver Sachs, doctor cu mare talent literar şi rezultate ştiinţifice neobişnuite. A cercetat mai mulţi pacienţi cu manifestări muzicale afectaţi de probleme neurologice, explicînd originea obsesiilor muzicale şi demonstrînd eficacitatea muzicoterapiei. 

61 / S12

Fond principal

Miculescu, Simona-Mirela. Relaţii publice din perspectivă internaţională / Simona-Mirela Miculescu. - Iaşi : Polirom, 2006 (Tipogr. Print Multicolor). - 213 p. : fotogr. - (Collegium. Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN 973-46-0371-X; ISBN 978-973-46-0371-8. - Bibliogr. p. 209-213.

Autoarea oferă practicienilor de relaţii publice soluţii la diverse probleme înîlnite în activitatea lor, reunind în volum, pe lîngă propria contribuţie privind statutul şi perspectivele practicienilor de relaţii publice, texte ale unor reputaţi specialişti străini în comunicare. Sunt evidenţiate opinii şi experienţe concrete cu privire la provocările cu care se confruntă practicienii de relaţii publice, secretul succesului individual în sfera relaţiilor publice, principalele tendinţe din domeniu, precum şi o serie de îndrumări adresate celor care vor să devină specialişti în relaţii publice
Cuprins: Thomas Achelis - Ceyda Aydede - Roland Bless - Richard Linning - Jamie Shea - Lord Watson de Richmond - Dennis Wilcox.

 659 / M66

Sala de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice; Fond principal  

Drewniany, Bonnie L. Strategia creativă în publicitate / Bonnie L. Drewniany, A. Jerome Jewler ; trad. de Gloria-Mona Sauciuc, Felicia Rădulescu. - Iaşi : Polirom, 2009 (Suceava : Tipogr. Lidana). - 364 p. : fotogr., fig. - (Collegium. Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN 978-973-46-0273-5.

Lucrarea prezintă etapele elaborării unei reclame, de la culegerea informaţiilor, stabilirea publicului-ţintă şi evaluarea concurenţei pînă la alegerea strategiilor şi canalelor mediatice. Pe lingă noţiuni teoretice, studenţii de la relaţii publice şi cei ce lucrează în domeniul publicităţii vor găsi exemple şi studii de caz utile pentru înţelegerea elementelor-cheie ale unei campanii eficiente. Volumul conţine de asemenea numeroase activităţi aplicative şi site-uri unde cei interesaţi pot viziona reclamele cu cel mai mare succes de public. 

659 / D82

Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice  

 Planificarea si managementul campaniilor de relatii publice

Gregory, Anne. Planificarea şi managementul campaniilor de relaţii publice / Anne Gregory ; trad. de Ioana Manole. - Iaşi : Polirom, 2009 (Tip. Print Multicolor). - 230 p. : tab., fig. - (Collegium. Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN 978-973-46-1346-5. - Index p. 227-230.

„Succesul unei campanii de relaţii publice este asigurat de o bună planificare şi de un management eficient” afirmă autoarea, propunînd cititorului informaţie cu privire la iniţierea şi coordonarea unui program de relaţii publice astfel încît de el să beneficieze atît organizaţia care îl elaborează, cît şi publicul căruia i se adresează. Numeroasele studii de caz, precum şi planul în zece puncte menit să asigure succesul campaniilor şi programelor de relaţii publice, fac din acest ghid un instrument util pentru studenţii şi practicienii din domeniu, precum şi pentru manageri. 

659 / G78

Sala de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice.

Cazacu, Tamara. Cheia comunicării : Utilizarea verbelor în vorbire. 3000 verbe / Tamara Cazacu, Iulia Iordăchescu. – Ch. : Integritas, 2008. – 256 p. – ISBN 978-9975-9928-7-9

Lucrarea este concepută ca un auxiliar lingvistic destinat celor care vor să se exprime corect. Autorii speră ca această lucrare să devină un îndrumător pentru toţi vorbitorii de limba română, nativi sau alolingvi, care doresc să demonstreze un limbaj impecabil.

 805.90 / C32

Sala de lectură nr. 2. Ştiinţe filologice; Sala de împrumut nr. 1; Fond principal

Ruşti, Doina. Dicţionar de teme şi simboluri din literatura română / Doina Ruşti. - Bucureşti : Univers Encicl., 2002 (Tip. Regia Autonomă "Monitorul Oficial"). - 394 p. - ISBN 973-8240-16-6. - Index p. 377-386 ; Indice de materie p. 392-394. - Bibliogr. p. 387-391.

Primul dicţionar în domeniul simbologiei literare, ce reprezintă un instrument de lucru util pentru toate clasele liceale. Cartea se adresează, în aceeaşi măsură, şi studenţilor, profesorilor, tuturor celor interesaţi de literatura naţională. Pe lângă teme de interes major (şcoala, iubirea, aventura, timpul), ilustrate prin opere de referinţă ale literaturii române, dicţionarul ia în discuţie arhetipuri simbolice (voievodul, avarul, dascălul, fratele fiului risipitor, arhanghelul), atitudini (balcanismul, miticismul, amăgirea), aspiraţii (fericirea, Dumnezeu, mântuirea, Dacia Felix), obsesii (drobul de sare, dublul şi dedublarea, marginea şi marginalizarea), noţiuni (cenzura transcedentală, forţele reacţionare, forţele revoluţionare) sau simboluri specifice mentalităţii româneşti (nunta mioritică, norocul, poarta raiului, ajunul). Exemplele sunt alese din circa 600 de opere literare (indexate la finele volumului), cu referiri la peste 100 dintre cei mai cunoscuţi scriitori români şi cu trimitere la folclor.

859.0.09 / R96

Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice

 

A realizat: M. FOTESCU                                                                       
Bibliotecar principal, Serviciul Documentare/Informare Bibliografica