NOUTĂŢI / EXPOZIŢII ON-LINE / ACHIZITII RECENTE / Achizitii recente 2010 <<<
ACHIZITII RECENTE 2010
Ianuarie-februarie
|
Ferreol,
Gilles. Metode şi tehnici de exprimare scrisă şi orală /
Gilles Ferreol, Noel Flageul ; trad. de A. Zăstroiu ; argument de C.
Bîlbă. - Iaşi : Polirom, 2007 (Tipogr. Print Multicolor). -
211 p. : tab. - (Collegium. Practic). - ISBN 973-46-0577-1; ISBN
978-973-46-0577-4. - Bibliogr. p. 187-191. Lucrarea este destinată în mare parte
studenţilor, precum şi celor care se pregătesc pentru
participare la concursuri sau întîmpină în viaţa
profesională dificultăţi de ordin redacţional sau
relaţional. Născută din experienţa didactică a
autorilor, cartea este de folos în formarea unor deprinderi
intelectuale, ajutînd la depăşirea cu succes a examenelor
scrise şi orale. Majoritatea exemplelor oferite privesc domeniul
sociologiei şi ştiinţelor economice, dar pot fi accesibile
tuturor celor care vor să înveţe să-şi facă
mesajul cît mai inteligibil, să înveţe principii
metodologice comune pentru întocmirea unui subiect, căutarea
şi organizarea ideilor, comunicarea eficientă. Tabelele şi
exemplele, referindu-se la limbajul administrativ, la procesul de memorizare
sau la dinamica grupurilor, au rolul de a completa şi ajută la
aprofundarea anumitor noţiuni.
001 / F40 Sala
de lectură nr.2 Ştiinţe filologice; Sala de împrumut nr.
1; Fond principal |
Brut,
Mihaela. Instrumente pentru e-learning : Ghidul informatic al profesorului
modern / M. Brut. - Iaşi : Polirom , 2006 (Bucureşti : Lumina
Tipo). - 244 p. : fig. - (Web / coord. de Sabin Buraga).- ISBN 973-46-0251-9;
ISBN 978-973-46-0251-3. - Bibliogr. p. 241-244. Cartea oferă o privire cît mai
cuprinzătoare asupra modalităţilor concrete de utilizare a
instrumentelor informatice pentru pregătirea şi predarea
lecţiilor într-o manieră modernă şi învăţarea
individuală cît mai eficientă. Cititorul se va documenta cu
privire la localizarea informaţiilor necesare pentru un scop precis,
organizarea şi asamblarea lor cu ajutorul instrumentelor potrivite
şi apoi publicarea pe Web sau în cadrul platformei AEL (deja existentă
în şcoli şi licee). Printre subiectele de interes ale
cărţii:
004(072) / B85 Sala
de lectură nr.3. Ştiinţe reale, naturale, ecologie, pedagogie,
psihologie, artă; Fond principal |
|
|
Eco,
Umberto. Apocaliptici şi integraţi : Comunicaţii de masă
şi teorii ale culturii de masă / Umberto Eco ; trad. de
Ştefania Mincu. - Iaşi : Polirom, 2008 (Călăraşi :
Mediaprint). - 382 p. - (Collegium. Litere). - ISBN 978-973-46-1060-0 Lucrarea apare la 44 de ani de la publicarea originalului
la celebra editură milaneza Bompiani. Confirmat după mai bine de
patru decenii de la publicare, studiul lui U. Eco aduce o atitudine critica
asupra reacţiilor inadecvate faţă de fenomenul masificării. Sala
de lectură nr.2. Ştiinţe filologice; Sala de împrumut
nr. 1 Documente ştiinţifice/beletristică; Fond principal |
Noroc, Larisa. Cultura Basarabiei în perioada interbelică (1918-1940)
/ Larisa Noroc ; red. şt. : V. Cozma ; Univ. Pedagogică de Stat
"Ion Creangă", Lab. "Probleme Actuale de Ist. în
Sistemul învăţămîntului Univ.". - Ch., 2009.
- 191 p. : il. - ISBN 978-9975-46-043-9. - Bibliogr. p. 156-164. În lucrare autoarea prezintă evoluţia culturii din
Basarabia în procesul de integrare spirituală
românească (1918-1940). Studiul este destinat tuturor cititorilor,
specialiştilor de la cursurile universitare de istorie a culturii
naţionale. Lucrarea poate servi drept material ştiinţifico-didactic
studenţilor de la specialităţile cu profil umanitar şi
pedagogic. 008(478) / N86 Sala
de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice; Fond
principal |
|
Ghid de cultură generală - întrebări şi răspunsuri / red. Sorin Şerb. - Bucureşti : Litera Int., 2009. - 296 p. - (Encyclopedia Britannica). - ISBN 978-973-675-586-6. Ghidul de cultură generală este o carte fascinantă, care deschide drumul spre minunata lume a cunoaşterii, cu ajutorul amuzantei metode a întrebărilor şi răspunsurilor. Cititorul îşi va putea testa cunoştinţele, descoperind în acelaşi timp lucruri noi din ştiinţă, literatură, artă, istorie, geografie, cultura românească. 008(03) / G49 Serviciul Referinţe Bibliografice; Sala de lectură nr. 1 Ştiinţe socio-umanistice şi economice |
|
Manual de jurnalism : Tehnici fundamentale de redactare : în 2 vol.
/ coord. Mihai Coman. - Ed. a 2-a, rev. - Iaşi : Polirom, 2005. -
Vol.1-2 - (Collegium. Media / coord. de Mihai Coman). - Vol.2 : Genurile
jurnalistice, 2006. - 288 p. - ISBN 973-683-829-3. Prima
colecţie romaneasca de lucrări in domeniul mass-media este
inaugurata prin volumul coordonat de prof. dr. Mihai Coman, decanul
facultatii de profil din Bucureşti. Structurat in trei părţi
dedicate presei scrise, audiovizualului si deontologiei ziaristului, cartea
este un excelent instrument de lucru pentru studenţii de la
jurnalism si pentru cei care practica deja aceasta profesiune. Manualul
analizează si o serie de greşeli răsunătoare in presa
romaneasca postdecembrista, insoţite de explicaţii si de extrase
din cele mai prestigioase cotidiene din lume. Sala
de lectură nr.2 Ştiinţe filologice; Sala de împrumut nr.
2; Fond principal |
|
Filosofia
politică a lui Platon / vol. coord. de Vasile Muscă, Alexander
Baumgarten ; trad. în lb. română a text. select. din opera
politică platoniciană de A. Crivăţ,.... - Iaşi :
Polirom, 2006. - 332 p. - (Seminar. Teorie politică / coord.
Emanuel-Mihail Socaciu). - ISBN 973-46-0126-1. În prima parte a lucrării sunt prezentate
traduceri în limba română a unor fragmente, selectate din
mai multe lucrări ale marelui gînditor, de Anca Crivat, Elena
Popescu, Andrei Cornea, Catalin Partenie. Partea a doua propune
meditaţii asupra filosofiei politice a lui Platon. Volumul continuă
iniţiativa dialogului în jurul Filosofiei politice a lui
Aristotel, oferind un dialog al tradiţiilor şi al exegezelor
platonizante, fiind în egală măsură un ghid în
studiul platonismului politic şi un spaţiu receptiv al
diversităţii interpreţilor. Sala
de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice |
|
Peters,
Francis E. Termenii filozofiei greceşti / Francis E. Peters ; trad. de
D. Stoianovici. - Ed. a 2-a, rev.. - Bucureşti : Humanitas , 1997. - 327
p. - ISBN 973-28-0750-4. Lucrarea
este un instrument de studiu, care se adresează unor cercetători
"intermediari" în filosofia greacă. Conţine
peste o sută de cuvinte - concepte fundamentale ale filosofiei
greceşti, de la presocratici pînă la postaristotelici.
Termeni greceşti sunt transliteraţi, iar traducerea lor
urmează cele mai noi tălmăciri româneşti din acest
domeniu. Articolele explică originea şi sensul/sensurile
fiecărui termen, cu trimitere la textele filozofice folosite şi la
alte concepte din cuprinsul lucrării. În felul acesta, poate fi
urmărită evoluţia fiecărui termen în parte, precum şi
contextul filozofic general în care s-a născut şi a fost
utilizat." 14 / P55 Serviciul
Referinţe Bibliografice; Fond principal |
|
Psihologia adolescenţei : Manualul Blackwell
/ coord.: Gerald R. Adams, Michael D. Berzonsky ; trad. de G. Oancea,.... -
Iaşi : Polirom, 2009. - 701 p. : tab. - (Collegium. Psihologie / coord.
de Adrian Neculau). - ISBN 978-973-46-1303-8. - Index p. 659-701. Volumul abordează o gamă largă de subiecte de la formarea
identităţii şi a personalităţii adolescentului
pînă la absolvirea unei facultăţi şi orientarea
în carieră. Capitolele sunt structurate în secţiuni
privind procesele de bază, funcţiile psihosociale,
experienţele de relaţionare şi problemele de comportament.
Conţin o parte teoretică, precum şi interpretarea rezultatelor
cercetărilor efectuate în rîndul adolescenţilor
în funcţie de variabile ca diferenţele de gen, statutul
socio-economic şi aspectele culturale sau etnice. Rezumatele de la
finalul diferitelor secţiuni şi bibliografia extinsă sunt
utile atît pentru studenţii de la psihologie, psihiatrie şi
alte discipline înrudite, cît şi pentru specialiştii
în domeniu. 159.9(075.8) / P97 Sala
de lectură nr.3. Ştiinţe reale, naturale, ecologie, pedagogie,
psihologie, artă |
|
Hedges,
Patricia. Personalitate şi temperament : Ghidul tipurilor psihologice /
P. Hedges ; trad. din lb. engleză de A. Schwab. - Bucureşti :
Humanitas, 2007. - 187 p. - (Practic). - ISBN 978-973-50-1654-8. - Bibliogr.
p. 185-186. Cartea ilustrează, pe de o parte, modul în care sentimentele,
gîndurile şi acţiunile tuturor sunt influenţate de
tipare psihice diferite, iar pe de altă parte, felul în care
aceste tipare sunt răspunzătoare de neînţelegerile
dintre noi. Din capitolele lucrării cititorul va afla care sunt aceste
tipare şi cum se poate folosi de ele acasă, la serviciu
şi în viaţa socială. Capitolele lucrării
sînt: Tipurile de personalitate, Grupurile temperamentale, Tipurile
în viaţa socială, Tipurile în procesul de
învăţământ, Tipurile în viaţa de
familie, Tipurile în relaţia de cuplu, Cum ne
înfăţişăm celorlalţi şi Cum ne
dezvoltăm umbra. 159.9 / H43 Sala
de lectură nr.3. Ştiinţe reale, naturale, ecologie, pedagogie,
psihologie, artă; Fond principal |
|
Larson,
Charles U. Persuasiunea : Receptare şi responsabilitate / Carles U.
Larson ; trad. de Odette Arhip. - Iaşi : Polirom, 2003. - 499 p. : il. -
(Collegium. Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina
Coman). - ISBN 973-683-949-4. Volumul
se adresează studenţilor şi angajaţilor în domeniul
relaţiilor publice, al publicităţii sau în mass-media,
furnizîndu-le nu doar instrumente eficiente de analiză a
strategiilor şi tehnicilor persuasiunii moderne ci şi o gamă
variată de exemple interesante din mediul american, mai puţin
cunoscute, poate, publicului românesc. Sala
de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice;
Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice; Sala de
împrumut nr. 1; Fond principal |
|
Coman,
Cristina. Comunicarea de criză : Tehnici şi strategii / Cristina
Coman. - Iaşi : Polirom, 2009. - 238 p. : fotogr. - (Collegium.
Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN
978-973-46-1437-0. - Bibliogr. p. 229-238. Intr-o situaţie de criză, rolul tehnicilor şi strategiilor
de comunicare în gestionarea adecvată a acesteia devine extrem de
important. Pentru o mai bună înţelegere a lor, autoarea
apelează la studii de caz din ţară şi din
străinătate, precizînd de fiecare dată succesul sau
eşecul strategiilor utilizate. O atenţie deosebită este
acordată comunicării cu presa, care influenţează în
mod decisiv capacitatea unei instituţii de a depăşi
situaţiile de criză. 316 / C63 Sala
de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice;
Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice |
|
Green, Andy. Comunicarea eficientă în relaţiile publice :
Crearea mesajelor şi relaţiile sociale / Andy Green ; trad. de
Iulia Iordache ; cuv. înainte de Anne Gregory. - Iaşi : Polirom ,
2009 (Tipogr. Print Multicolor). - 300 p. : tab., fig. - (Collegium.
Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN
978-973-46-1345-8: Bibliogr. p. 290-294 ; Index p. 295-300. Lucrarea prezintă elementele-cheie la care recurg comunicatorii
în crearea mesajelor şi principalelor metode de gestionare a
informaţiilor, de extindere a reţelelor sociale şi de
rezolvare a conflictelor. Numeroasele exerciţii şi sfaturi practice
sunt utile atît pentru studenţi, cît şi pentru
specialiştii în relaţii publice. Lucrarea se adresează
practicienilor din domeniul relaţiilor publice. 316 / G78 Sala
de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice;
Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice |
|
Grugel,
Jean. Democratizarea. O introducere critică / Jean Grugel ; trad. de
Ramona-Elena Lupu. - Iaşi : Polirom , 2008 (Bucureşti : Lumina
Tipo). - 267 p. - (Collegium. Ştiinţe politice). - ISBN
978-973-46-1064-8. - Bibliogr. p. 241-259 ; Index p. 261-267. Politologul Jean Grugel completează teoriile clasice
ale democratizării prin abordarea critică a efectelor unor fenomene
aparent disparate precum dezvoltarea economiei globale. În opinia
autorului consolidarea democratizării are o determinare
naţională. 32 / G90 Sala
de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice |
|
Sacks, Oliver. Muzicofilia : Povestiri despre muzică şi creier
/ O. Sacks ; trad. din engleză de A. Bărbulescu. - Bucureşti :
Humanitas , 2009 (Tipogr. "Accent Print"). - 384 p. - (Paşi
peste graniţe). - ISBN 978-973-50-2392-8. - Bibliogr. p. 365-382. Este cea mai recentă carte a neurologului Oliver Sachs, doctor cu
mare talent literar şi rezultate ştiinţifice neobişnuite.
A cercetat mai mulţi pacienţi cu manifestări muzicale
afectaţi de probleme neurologice, explicînd originea obsesiilor
muzicale şi demonstrînd eficacitatea muzicoterapiei. 61 / S12 Fond principal |
|
Miculescu,
Simona-Mirela. Relaţii publice din perspectivă
internaţională / Simona-Mirela Miculescu. - Iaşi : Polirom,
2006 (Tipogr. Print Multicolor). - 213 p. : fotogr. - (Collegium.
Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN
973-46-0371-X; ISBN 978-973-46-0371-8. - Bibliogr. p. 209-213. Autoarea
oferă practicienilor de relaţii publice soluţii la diverse
probleme înîlnite în activitatea lor, reunind în
volum, pe lîngă propria contribuţie privind statutul şi
perspectivele practicienilor de relaţii publice, texte ale unor
reputaţi specialişti străini în comunicare. Sunt
evidenţiate opinii şi experienţe concrete cu privire la
provocările cu care se confruntă practicienii de relaţii
publice, secretul succesului individual în sfera relaţiilor
publice, principalele tendinţe din domeniu, precum şi o serie de îndrumări
adresate celor care vor să devină specialişti în
relaţii publice Sala
de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice;
Fond principal |
|
Drewniany,
Bonnie L. Strategia creativă în publicitate / Bonnie L. Drewniany,
A. Jerome Jewler ; trad. de Gloria-Mona Sauciuc, Felicia Rădulescu. -
Iaşi : Polirom, 2009 (Suceava : Tipogr. Lidana). - 364 p. : fotogr.,
fig. - (Collegium. Relaţii publice şi publicitate / coord. de
Cristina Coman). - ISBN 978-973-46-0273-5. Lucrarea prezintă
etapele elaborării unei reclame, de la culegerea informaţiilor,
stabilirea publicului-ţintă şi evaluarea concurenţei
pînă la alegerea strategiilor şi canalelor mediatice. Pe
lingă noţiuni teoretice, studenţii de la relaţii publice
şi cei ce lucrează în domeniul publicităţii vor
găsi exemple şi studii de caz utile pentru înţelegerea
elementelor-cheie ale unei campanii eficiente. Volumul conţine de
asemenea numeroase activităţi aplicative şi site-uri unde cei
interesaţi pot viziona reclamele cu cel mai mare succes de public. 659 / D82 Sala
de lectură nr.2. Ştiinţe filologice |
|
Gregory,
Anne. Planificarea şi managementul campaniilor de relaţii publice /
Anne Gregory ; trad. de Ioana Manole. - Iaşi : Polirom, 2009 (Tip. Print
Multicolor). - 230 p. : tab., fig. - (Collegium. Relaţii publice şi
publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN 978-973-46-1346-5. - Index p.
227-230. „Succesul unei campanii
de relaţii publice este asigurat de o bună
planificare şi de un management eficient” afirmă autoarea,
propunînd cititorului informaţie cu privire la iniţierea
şi coordonarea unui program de relaţii publice astfel
încît de el să beneficieze atît organizaţia care
îl elaborează, cît şi publicul căruia i se
adresează. Numeroasele studii de caz, precum şi planul
în zece puncte menit să asigure succesul campaniilor şi
programelor de relaţii publice, fac din acest ghid un instrument util
pentru studenţii şi practicienii din domeniu, precum şi pentru
manageri. 659 / G78 Sala
de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice. |
|
Cazacu,
Tamara. Cheia comunicării : Utilizarea verbelor în vorbire. 3000
verbe / Tamara Cazacu, Iulia Iordăchescu. – Ch. : Integritas, 2008. –
256 p. – ISBN 978-9975-9928-7-9 Lucrarea
este concepută ca un auxiliar lingvistic destinat celor care vor să
se exprime corect. Autorii speră ca această lucrare să
devină un îndrumător pentru toţi vorbitorii de limba
română, nativi sau alolingvi, care doresc să demonstreze un
limbaj impecabil.
|
|
Ruşti,
Doina. Dicţionar de teme şi simboluri din literatura
română / Doina Ruşti. - Bucureşti : Univers Encicl.,
2002 (Tip. Regia Autonomă "Monitorul Oficial"). - 394 p. -
ISBN 973-8240-16-6. - Index p. 377-386 ; Indice de materie p. 392-394. -
Bibliogr. p. 387-391. Primul dicţionar în domeniul simbologiei literare, ce reprezintă un instrument de lucru util pentru toate clasele liceale. Cartea se adresează, în aceeaşi măsură, şi studenţilor, profesorilor, tuturor celor interesaţi de literatura naţională. Pe lângă teme de interes major (şcoala, iubirea, aventura, timpul), ilustrate prin opere de referinţă ale literaturii române, dicţionarul ia în discuţie arhetipuri simbolice (voievodul, avarul, dascălul, fratele fiului risipitor, arhanghelul), atitudini (balcanismul, miticismul, amăgirea), aspiraţii (fericirea, Dumnezeu, mântuirea, Dacia Felix), obsesii (drobul de sare, dublul şi dedublarea, marginea şi marginalizarea), noţiuni (cenzura transcedentală, forţele reacţionare, forţele revoluţionare) sau simboluri specifice mentalităţii româneşti (nunta mioritică, norocul, poarta raiului, ajunul). Exemplele sunt alese din circa 600 de opere literare (indexate la finele volumului), cu referiri la peste 100 dintre cei mai cunoscuţi scriitori români şi cu trimitere la folclor. 859.0.09 / R96
Sala
de lectură nr.2. Ştiinţe filologice |
|
A realizat: M. FOTESCU |