NOUTĂŢI / EXPOZIŢII ON-LINE / ACHIZITII RECENTE / Achizitii recente 2010 <<<
ACHIZITII RECENTE 2010
Ianuarie-februarie
![]()  | 
  
   Ferreol,
  Gilles. Metode şi tehnici de exprimare scrisă şi orală /
  Gilles Ferreol, Noel Flageul ; trad. de A. Zăstroiu ; argument de C.
  Bîlbă. - Iaşi : Polirom, 2007 (Tipogr. Print Multicolor). -
  211 p. : tab. - (Collegium. Practic). - ISBN 973-46-0577-1; ISBN
  978-973-46-0577-4. - Bibliogr. p. 187-191. Lucrarea este destinată în mare parte
  studenţilor, precum şi celor care se pregătesc pentru
  participare la concursuri sau întîmpină în viaţa
  profesională dificultăţi de ordin redacţional sau
  relaţional. Născută din experienţa didactică a
  autorilor, cartea este de folos în formarea unor deprinderi
  intelectuale, ajutînd la depăşirea cu succes a examenelor
  scrise şi orale. Majoritatea exemplelor oferite privesc domeniul
  sociologiei şi ştiinţelor economice, dar pot fi accesibile
  tuturor celor care vor să înveţe să-şi facă
  mesajul cît mai inteligibil, să înveţe principii
  metodologice comune pentru întocmirea unui subiect, căutarea
  şi organizarea ideilor, comunicarea eficientă. Tabelele şi
  exemplele, referindu-se la limbajul administrativ, la procesul de memorizare
  sau la dinamica grupurilor, au rolul de a completa şi ajută la
  aprofundarea anumitor noţiuni.  
     001 / F40 Sala
  de lectură nr.2 Ştiinţe filologice; Sala de împrumut nr.
  1; Fond principal  | 
 
 
   | 
  
   Brut,
  Mihaela. Instrumente pentru e-learning : Ghidul informatic al profesorului
  modern / M. Brut. - Iaşi : Polirom , 2006 (Bucureşti : Lumina
  Tipo). - 244 p. : fig. - (Web / coord. de Sabin Buraga).- ISBN 973-46-0251-9;
  ISBN 978-973-46-0251-3. - Bibliogr. p. 241-244. Cartea oferă o privire cît mai
  cuprinzătoare asupra modalităţilor concrete de utilizare a
  instrumentelor informatice pentru pregătirea şi predarea
  lecţiilor într-o manieră modernă şi învăţarea
  individuală cît mai eficientă. Cititorul se va documenta cu
  privire la localizarea informaţiilor necesare pentru un scop precis,
  organizarea şi asamblarea lor cu ajutorul instrumentelor potrivite
  şi apoi publicarea pe Web sau în cadrul platformei AEL (deja existentă
  în şcoli şi licee). Printre subiectele de interes ale
  cărţii: 
 004(072) / B85 Sala
  de lectură nr.3. Ştiinţe reale, naturale, ecologie, pedagogie,
  psihologie, artă; Fond principal  | 
 
![]()  | 
  
   Eco,
  Umberto. Apocaliptici şi integraţi : Comunicaţii de masă
  şi teorii ale culturii de masă / Umberto Eco ; trad. de
  Ştefania Mincu. - Iaşi : Polirom, 2008 (Călăraşi :
  Mediaprint). - 382 p. - (Collegium. Litere). - ISBN 978-973-46-1060-0 Lucrarea apare la 44 de ani de la publicarea originalului
  la celebra editură milaneza Bompiani. Confirmat după mai bine de
  patru decenii de la publicare, studiul lui U. Eco aduce o atitudine critica
  asupra reacţiilor inadecvate faţă de fenomenul masificării.   Sala
  de lectură nr.2. Ştiinţe filologice; Sala de împrumut
  nr. 1 Documente ştiinţifice/beletristică; Fond principal  | 
 
    | 
  
   Noroc, Larisa. Cultura Basarabiei în perioada interbelică (1918-1940)
  / Larisa Noroc ; red. şt. : V. Cozma ; Univ. Pedagogică de Stat
  "Ion Creangă", Lab. "Probleme Actuale de Ist. în
  Sistemul învăţămîntului Univ.". - Ch., 2009.
  - 191 p. : il. - ISBN 978-9975-46-043-9. - Bibliogr. p. 156-164.  În lucrare autoarea prezintă evoluţia culturii din
  Basarabia în procesul de integrare spirituală
  românească (1918-1940). Studiul este destinat tuturor cititorilor,
  specialiştilor de la cursurile universitare de istorie a culturii
  naţionale. Lucrarea poate servi drept material ştiinţifico-didactic
  studenţilor de la specialităţile cu profil umanitar şi
  pedagogic. 008(478) / N86 Sala
  de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice; Fond
  principal  | 
 
 ![]()  | 
  
     Ghid de cultură generală - întrebări şi răspunsuri / red. Sorin Şerb. - Bucureşti : Litera Int., 2009. - 296 p. - (Encyclopedia Britannica). - ISBN 978-973-675-586-6. Ghidul de cultură generală este o carte fascinantă, care deschide drumul spre minunata lume a cunoaşterii, cu ajutorul amuzantei metode a întrebărilor şi răspunsurilor. Cititorul îşi va putea testa cunoştinţele, descoperind în acelaşi timp lucruri noi din ştiinţă, literatură, artă, istorie, geografie, cultura românească. 008(03) / G49 Serviciul Referinţe Bibliografice; Sala de lectură nr. 1 Ştiinţe socio-umanistice şi economice  | 
 
 ![]()  | 
  
   Manual de jurnalism : Tehnici fundamentale de redactare : în 2 vol.
  / coord. Mihai Coman. - Ed. a 2-a, rev. - Iaşi : Polirom, 2005. -
  Vol.1-2 - (Collegium. Media / coord. de Mihai Coman). - Vol.2 : Genurile
  jurnalistice, 2006. - 288 p. - ISBN 973-683-829-3. Prima
  colecţie romaneasca de lucrări in domeniul mass-media este
  inaugurata prin volumul coordonat de prof. dr. Mihai Coman, decanul
  facultatii de profil din Bucureşti. Structurat in trei părţi
  dedicate presei scrise, audiovizualului si deontologiei ziaristului, cartea
  este un excelent instrument de lucru pentru studenţii de la 
  jurnalism si pentru cei care practica deja aceasta profesiune. Manualul
  analizează si o serie de greşeli răsunătoare in presa
  romaneasca postdecembrista, insoţite de explicaţii si de extrase
  din cele mai prestigioase cotidiene din lume. Sala
  de lectură nr.2 Ştiinţe filologice; Sala de împrumut nr.
  2; Fond principal  | 
 
 ![]()  | 
  
   Filosofia
  politică a lui Platon / vol. coord. de Vasile Muscă, Alexander
  Baumgarten ; trad. în lb. română a text. select. din opera
  politică platoniciană de A. Crivăţ,.... - Iaşi :
  Polirom, 2006. - 332 p. - (Seminar. Teorie politică / coord.
  Emanuel-Mihail Socaciu). - ISBN 973-46-0126-1. În prima parte a lucrării sunt prezentate
  traduceri în limba română a unor fragmente, selectate din
  mai multe lucrări ale marelui gînditor, de Anca Crivat, Elena
  Popescu, Andrei Cornea, Catalin Partenie. Partea a doua propune
  meditaţii asupra filosofiei politice a lui Platon. Volumul continuă
  iniţiativa dialogului în jurul Filosofiei politice a lui
  Aristotel, oferind un dialog al tradiţiilor şi al exegezelor
  platonizante, fiind în egală măsură un ghid în
  studiul platonismului politic şi un spaţiu receptiv al
  diversităţii interpreţilor.   Sala
  de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice  | 
 
 ![]()  | 
  
   Peters,
  Francis E. Termenii filozofiei greceşti / Francis E. Peters ; trad. de
  D. Stoianovici. - Ed. a 2-a, rev.. - Bucureşti : Humanitas , 1997. - 327
  p. - ISBN 973-28-0750-4. Lucrarea
  este un instrument de studiu, care se adresează unor cercetători
  "intermediari" în filosofia greacă. Conţine
  peste o sută de cuvinte - concepte fundamentale ale filosofiei
  greceşti, de la presocratici pînă la postaristotelici.
  Termeni greceşti sunt transliteraţi, iar traducerea lor
  urmează cele mai noi tălmăciri româneşti din acest
  domeniu. Articolele explică originea şi sensul/sensurile
  fiecărui termen, cu trimitere la textele filozofice folosite şi la
  alte concepte din cuprinsul lucrării. În felul acesta, poate fi
  urmărită evoluţia fiecărui termen în parte, precum şi
  contextul filozofic general în care s-a născut şi a fost
  utilizat." 14 / P55 Serviciul
  Referinţe Bibliografice; Fond principal  | 
 
 ![]()  | 
  
   Psihologia adolescenţei : Manualul Blackwell
  / coord.: Gerald R. Adams, Michael D. Berzonsky ; trad. de G. Oancea,.... -
  Iaşi : Polirom, 2009. - 701 p. : tab. - (Collegium. Psihologie / coord.
  de Adrian Neculau). - ISBN 978-973-46-1303-8. - Index p. 659-701.  Volumul abordează o gamă largă de subiecte de la formarea
  identităţii şi a personalităţii adolescentului
  pînă la absolvirea unei facultăţi şi orientarea
  în carieră. Capitolele sunt structurate în secţiuni
  privind procesele de bază, funcţiile psihosociale,
  experienţele de relaţionare şi problemele de comportament.
  Conţin o parte teoretică, precum şi interpretarea rezultatelor
  cercetărilor efectuate în rîndul adolescenţilor
  în funcţie de variabile ca diferenţele de gen, statutul
  socio-economic şi aspectele culturale sau etnice. Rezumatele de la
  finalul diferitelor secţiuni şi bibliografia extinsă sunt
  utile atît pentru studenţii de la psihologie, psihiatrie şi
  alte discipline înrudite, cît şi pentru specialiştii
  în domeniu. 159.9(075.8) / P97  Sala
  de lectură nr.3. Ştiinţe reale, naturale, ecologie, pedagogie,
  psihologie, artă  | 
 
 ![]()  | 
  
   Hedges,
  Patricia. Personalitate şi temperament : Ghidul tipurilor psihologice /
  P. Hedges ; trad. din lb. engleză de A. Schwab. - Bucureşti :
  Humanitas, 2007. - 187 p. - (Practic). - ISBN 978-973-50-1654-8. - Bibliogr.
  p. 185-186. Cartea ilustrează, pe de o parte, modul în care sentimentele,
  gîndurile şi acţiunile tuturor sunt influenţate de
  tipare psihice diferite, iar pe de altă parte, felul în care
  aceste tipare sunt răspunzătoare de neînţelegerile
  dintre noi. Din capitolele lucrării cititorul va afla care sunt aceste
  tipare şi cum se  poate folosi de ele acasă, la serviciu
  şi în viaţa socială. Capitolele lucrării
  sînt: Tipurile de personalitate, Grupurile temperamentale, Tipurile
  în viaţa socială, Tipurile în procesul de
  învăţământ, Tipurile în viaţa de
  familie, Tipurile în relaţia de cuplu, Cum ne
  înfăţişăm celorlalţi şi Cum ne
  dezvoltăm umbra. 159.9 / H43 Sala
  de lectură nr.3. Ştiinţe reale, naturale, ecologie, pedagogie,
  psihologie, artă; Fond principal  | 
 
 ![]()  | 
  
   Larson,
  Charles U. Persuasiunea : Receptare şi responsabilitate / Carles U.
  Larson ; trad. de Odette Arhip. - Iaşi : Polirom, 2003. - 499 p. : il. -
  (Collegium. Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina
  Coman). - ISBN 973-683-949-4. Volumul
  se adresează studenţilor şi angajaţilor în domeniul
  relaţiilor publice, al publicităţii sau în mass-media,
  furnizîndu-le nu doar instrumente eficiente de analiză a
  strategiilor şi tehnicilor persuasiunii moderne ci şi o gamă
  variată de exemple interesante din mediul american, mai puţin
  cunoscute, poate, publicului românesc.    Sala
  de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice;
  Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice; Sala de
  împrumut nr. 1; Fond principal  | 
 
 ![]()  | 
  
   Coman,
  Cristina. Comunicarea de criză : Tehnici şi strategii / Cristina
  Coman. - Iaşi : Polirom, 2009. - 238 p. : fotogr. - (Collegium.
  Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN
  978-973-46-1437-0. - Bibliogr. p. 229-238. Intr-o situaţie de criză, rolul tehnicilor şi strategiilor
  de comunicare în gestionarea adecvată a acesteia devine extrem de
  important. Pentru o mai bună înţelegere a lor, autoarea
  apelează la studii de caz din ţară şi din
  străinătate, precizînd de fiecare dată succesul sau
  eşecul strategiilor utilizate. O atenţie deosebită este
  acordată comunicării cu presa, care influenţează în
  mod decisiv capacitatea unei instituţii de a depăşi
  situaţiile de criză. 316 / C63 Sala
  de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice;
  Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice  | 
 
 ![]()  | 
  
   Green, Andy. Comunicarea eficientă în relaţiile publice :
  Crearea mesajelor şi relaţiile sociale / Andy Green ; trad. de
  Iulia Iordache ; cuv. înainte de Anne Gregory. - Iaşi : Polirom ,
  2009 (Tipogr. Print  Multicolor). - 300 p. : tab., fig. - (Collegium.
  Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN
  978-973-46-1345-8:  Bibliogr. p. 290-294 ; Index p. 295-300.  Lucrarea prezintă elementele-cheie la care recurg comunicatorii
  în crearea mesajelor şi principalelor metode de gestionare a
  informaţiilor, de extindere a reţelelor sociale şi de
  rezolvare a conflictelor. Numeroasele exerciţii şi sfaturi practice
  sunt utile atît pentru studenţi, cît şi pentru
  specialiştii în relaţii publice. Lucrarea se adresează
  practicienilor din domeniul relaţiilor publice. 316 / G78  Sala
  de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice;
  Sala de lectură nr.2. Ştiinţe filologice  | 
 
 ![]()  | 
  
   Grugel,
  Jean. Democratizarea. O introducere critică / Jean Grugel ; trad. de
  Ramona-Elena Lupu. - Iaşi : Polirom , 2008 (Bucureşti : Lumina
  Tipo). - 267 p. - (Collegium. Ştiinţe politice). - ISBN
  978-973-46-1064-8. -  Bibliogr. p. 241-259 ; Index p. 261-267. Politologul Jean Grugel completează teoriile clasice
  ale democratizării prin abordarea critică a efectelor unor fenomene
  aparent disparate precum dezvoltarea economiei globale. În opinia
  autorului  consolidarea democratizării are o determinare
  naţională. 32 / G90 Sala
  de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice  | 
 
 ![]()  | 
  
   Sacks, Oliver. Muzicofilia : Povestiri despre muzică şi creier
  / O. Sacks ; trad. din engleză de A. Bărbulescu. - Bucureşti :
  Humanitas , 2009 (Tipogr. "Accent Print"). - 384 p. - (Paşi
  peste graniţe). - ISBN 978-973-50-2392-8. - Bibliogr. p. 365-382. Este cea mai recentă carte a neurologului Oliver Sachs, doctor cu
  mare talent literar şi rezultate ştiinţifice neobişnuite.
  A cercetat mai mulţi pacienţi cu manifestări muzicale
  afectaţi de probleme neurologice, explicînd originea obsesiilor
  muzicale şi demonstrînd eficacitatea muzicoterapiei.   61 / S12 Fond principal  | 
 
 ![]()  | 
  
   Miculescu,
  Simona-Mirela. Relaţii publice din perspectivă
  internaţională / Simona-Mirela Miculescu. - Iaşi : Polirom,
  2006 (Tipogr. Print Multicolor). - 213 p. : fotogr. - (Collegium.
  Relaţii publice şi publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN
  973-46-0371-X; ISBN 978-973-46-0371-8. - Bibliogr. p. 209-213. Autoarea
  oferă practicienilor de relaţii publice soluţii la diverse
  probleme înîlnite în activitatea lor, reunind în
  volum, pe lîngă propria contribuţie privind statutul şi
  perspectivele practicienilor de relaţii publice, texte ale unor
  reputaţi specialişti străini în comunicare. Sunt
  evidenţiate opinii şi experienţe concrete cu privire la
  provocările cu care se confruntă practicienii de relaţii
  publice, secretul succesului individual în sfera relaţiilor
  publice, principalele tendinţe din domeniu, precum şi o serie de îndrumări
  adresate celor care vor să devină specialişti în
  relaţii publice   Sala
  de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice;
  Fond principal  | 
 
 ![]()  | 
  
   Drewniany,
  Bonnie L. Strategia creativă în publicitate / Bonnie L. Drewniany,
  A. Jerome Jewler ; trad. de Gloria-Mona Sauciuc, Felicia Rădulescu. -
  Iaşi : Polirom, 2009 (Suceava : Tipogr. Lidana). - 364 p. : fotogr.,
  fig. - (Collegium. Relaţii publice şi publicitate / coord. de
  Cristina Coman). - ISBN 978-973-46-0273-5. Lucrarea prezintă
  etapele elaborării unei reclame, de la culegerea informaţiilor,
  stabilirea publicului-ţintă şi evaluarea concurenţei
  pînă la alegerea strategiilor şi canalelor mediatice. Pe
  lingă noţiuni teoretice, studenţii de la relaţii publice
  şi cei ce lucrează în domeniul publicităţii vor
  găsi exemple şi studii de caz utile pentru înţelegerea
  elementelor-cheie ale unei campanii eficiente. Volumul conţine de
  asemenea numeroase activităţi aplicative şi site-uri unde cei
  interesaţi pot viziona reclamele cu cel mai mare succes de public. 659 / D82 Sala
  de lectură nr.2. Ştiinţe filologice  | 
 
 ![]()  | 
  
   Gregory,
  Anne. Planificarea şi managementul campaniilor de relaţii publice /
  Anne Gregory ; trad. de Ioana Manole. - Iaşi : Polirom, 2009 (Tip. Print
  Multicolor). - 230 p. : tab., fig. - (Collegium. Relaţii publice şi
  publicitate / coord. de Cristina Coman). - ISBN 978-973-46-1346-5. - Index p.
  227-230. „Succesul unei campanii
  de relaţii publice este asigurat de o bună
  planificare şi de un management eficient” afirmă autoarea,
  propunînd cititorului informaţie cu privire la iniţierea
  şi coordonarea unui program de relaţii publice astfel
  încît de el să beneficieze atît organizaţia care
  îl elaborează, cît şi publicul căruia i se
  adresează. Numeroasele studii de caz, precum şi planul
  în zece puncte menit să asigure succesul campaniilor şi
  programelor de relaţii publice, fac din acest ghid un instrument util
  pentru studenţii şi practicienii din domeniu, precum şi pentru
  manageri. 659 / G78 Sala
  de lectură nr. 1. Ştiinţe socio-umanistice şi economice.  | 
 
 ![]()  | 
  
   Cazacu,
  Tamara. Cheia comunicării : Utilizarea verbelor în vorbire. 3000
  verbe / Tamara Cazacu, Iulia Iordăchescu. – Ch. : Integritas, 2008. –
  256 p. – ISBN 978-9975-9928-7-9 Lucrarea
  este concepută ca un auxiliar lingvistic destinat celor care vor să
  se exprime corect. Autorii speră ca această lucrare să
  devină un îndrumător pentru toţi vorbitorii de limba
  română, nativi sau alolingvi, care doresc să demonstreze un
  limbaj impecabil.  
   | 
 
 ![]()  | 
  
   Ruşti,
  Doina. Dicţionar de teme şi simboluri din literatura
  română / Doina Ruşti. - Bucureşti : Univers Encicl.,
  2002 (Tip. Regia Autonomă "Monitorul Oficial"). - 394 p. -
  ISBN 973-8240-16-6. - Index p. 377-386 ; Indice de materie p. 392-394. -
  Bibliogr. p. 387-391. Primul dicţionar în domeniul simbologiei literare, ce reprezintă un instrument de lucru util pentru toate clasele liceale. Cartea se adresează, în aceeaşi măsură, şi studenţilor, profesorilor, tuturor celor interesaţi de literatura naţională. Pe lângă teme de interes major (şcoala, iubirea, aventura, timpul), ilustrate prin opere de referinţă ale literaturii române, dicţionarul ia în discuţie arhetipuri simbolice (voievodul, avarul, dascălul, fratele fiului risipitor, arhanghelul), atitudini (balcanismul, miticismul, amăgirea), aspiraţii (fericirea, Dumnezeu, mântuirea, Dacia Felix), obsesii (drobul de sare, dublul şi dedublarea, marginea şi marginalizarea), noţiuni (cenzura transcedentală, forţele reacţionare, forţele revoluţionare) sau simboluri specifice mentalităţii româneşti (nunta mioritică, norocul, poarta raiului, ajunul). Exemplele sunt alese din circa 600 de opere literare (indexate la finele volumului), cu referiri la peste 100 dintre cei mai cunoscuţi scriitori români şi cu trimitere la folclor. 859.0.09 / R96 
     Sala
  de lectură nr.2. Ştiinţe filologice  | 
 
| 
   A realizat: M. FOTESCU                                                                         |